Stichting Double You schenkt €5000,- aan Stichting Walk On

5000 euro Stichting Double You

Wagenborgen - De Stichting Walk On heeft een cheque ter waarde van €5.000,- ontvangen van Stichting Double You uit Delfzijl. Dit bedrag zal de Stichting Walk On gaan gebruiken voor het realiseren van haar missie: “Laat mensen met een dwarslaesie weer lopen”.

Lopen is voor u de gewoonste zaak van de wereld. Iets dat u iedere dag doet. Naar uw werk, als u uitgaat of als u een strandwandeling maakt. Maar voor mensen met een dwarslaesie is dat anders. Voor hen is lopen een wens. Een droom.

Dwarslaesiepatiënten zijn nu veroordeeld tot hun rolstoel, maar dat kan anders. Hun droom om ooit weer te kunnen lopen kan werkelijkheid worden d.m.v. het exoskelet (robotpak). In Amerika is een exoskelet ontwikkeld, waarmee mensen met een dwarslaesie weer kunnen lopen. Dat is een geweldige ontwikkeling, want hiermee is een enorme gezondheidswinst te behalen. Denk aan een betere doorbloeding, geen botontkalking en een betere werking van blaas, darmen en spieren.

De Stichting Walk On zet zich in om de aanschaf van het exoskelet vergoed te krijgen door Nederlandse zorgverzekeraars, want dat is nu helaas niet het geval. Maar zorgverzekeraars willen eerst bewijs zien en daarom is er nog een lange weg te gaan. Het onderzoek voor dit bewijs kost geld, veel geld. Stichting Walk On is daarom op zoek naar sponsors of donateurs die dwarslaesiepatiënten de mogelijkheid willen geven om ook hun droom werkelijkheid te laten worden.

De cheque werd overhandigd door Dhr. J. Menninga, voorzitter van Stichting Double You. Dennie Jager, ambassadeur van de Stichting Walk On nam deze in ontvangst.

De Stichting Walk On wil Stichting Double You hartelijk bedanken voor deze gulle donatie.